vineri, 24 aprilie 2015

ROME BY DAY AND BY NIGHT

Săptămâna trecută am fost italieni. Un grup de vreo 20 de oameni așa. Ne-am jucat de-a bătutele și de-a plimbatul prin micul orășel. Ne-a prefăcut că n-avem griji și frici și neajunsuri și ne-am ajuns noi nouă.                           

Am plecat prea tărziu, ne-am îmbătat și revenit de vreo 2 ori pe drum, am stat 8 ore degeaba în frig și vânt, dar după două zile jumate am văzut răsăritul Romei. Ei, și de aici începe distracția, pe care e mai înțelept s-o las acolo, căci ce se întâmplă în Roma, rămâne în Roma.                                                                                                                        
  Șmecheria e că am găsit niște oameni. Apoi am pierdut. O zi. Pe străzile cu soare și tarabe și terase. Cică am și vizitat câte ceva. Dar nu știu, eu nu-s de aici.

Totuși înainte de asta, am chinuit o trezire și am mâncat în grabă, un cașcaval tare bun dar care încă nu se compară cu cel de care povesteam acu ceva vreme, și am fugit la minunea pentru care am mers de fapt. Ca să stăm și să ne fumăm timpul, apoi să ne bronzăm spre disperarea unor brânzeturi care încă strâmbă din nas, ba să ne mai și ardem și să dăm cu cremă toată seara. Apoi să ne etalăm puțin pe aceleași străzi cu soare și tarabe, după care să mâncăm o chestie prăjită și deloc bună, alături de prea multe ape furate de ici și colo.                                          
    Iar pentru că serile cu omleta din dotare și mujdeiul agitat exagerat de mult nu ar putea fi uitate, le voi menționa fugar, ca într-o cronică de excursie ce se respectă : au fost niște seri cu omletă și mujdei.                                               
    Și apoi au fost oamenii. Oamenii care îmi plac mie mult. Oameni noi și faini. Oameni de la care parcă nu te aștepți să aibă povești și dureri și neajunsuri. Oameni care îți par al naibii de liberi. Par. Oameni care au grijă chiar dacă te știu de-o zi. Alții cu care poți să faci mișto până ajungi să-ți meriți tronul din Iad. Oameni despre care nu știi mai nimic, pentru că au fost distrași de aburi...de căldură, de alcool, de ce-o fi. Dar tot vrei să-i mai vezi. Oameni pe care i-ai revăzut și de care în sfârșit nu mai ti-e rușine. Oameni pe care aproape că-i vezi prea des. Oameni cărora le datorezi pachete de țigări și înghețate și cafele. În principiu... oameni.

Unii oameni chiar îs faini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu