sâmbătă, 27 septembrie 2014

CRONICĂ DE VAMĂ




          Cu riscul de a fi numită copilă leşinată după Chirilă sau imatură sau mai ştiu eu ce apelative pot aduce inteligenţii care se dau în vânt exclusiv şi numai după metale grele, mie îmi place VAMA.

          Am luat parte la cel de-al doilea concert al lor susţinut în zona nord-vestică a ţării minunate. Nu ştiu exact de ce despre primul nu am scris, cred că nu mi s-a părut aşa important sau pur şi simplu am lăsat ideile să-mi fugă.
          Ei bine acum am stat cu telefonul în mână juma’ de concert ca să notez şi editez gândurile iscate de versurile lor şi să fiu sigură că nu pierd nimic.
          Au fost 40 de minute cât o viaţă. Şi nu dramatizez. Chiar am fost bolnavă de iubire, am avut 18 ani, am fost nebună şi fără bani, am redevenit fata în tricoul alb, am avut un regat de vise. Apoi am ajuns în Vamă unde mi-am găsit perechea de care m-am îndrăgostit vara asta, am pierdut o iubire pe care am plâns-o 5 minute întregi, apoi m-am minţit vreo 3 că mi-e perfect fără tine şi am încheiat prin a alerga către mare. Mă rog, copilul din mine a alergat.
          Am făcut dragoste cu muzica lor, m-a iubit fiecare emoţie şi am simţit fiecare coardă atinsă ca pe o mângâiere caldă. Aproape am plâns şi mi-am urlat plămânii până la refuz. Cred că mâine va fi chiar greu să mai vorbesc aşa că o fac acum.
          Am primit priviri dubioase, am fost întrebată de ce am bătut atâta drum ’’doar pentru Vama’’. Iar când am spus că Vama pentru mine e o întreagă poveste privirile au devenit de-a dreptul dezaprobatoare. Am călcat vreo doi oameni în spatele meu, iar pentru asta îmi cer scuze.
          Am strigat cel mai puternic bis şi când n-a mai apărut am fugit repede, repede în spatele scenei să fac şi io o poză, să primesc şi io un zâmbet. Nu, nu pentru că Tudor Chirilă e Dumnezeul vieţii mele. Dumnezeu nu apare la ştiri. Însă am avut tri gagici cu mine care voiau acelaşi lucru şi ne-am luat lumea în cap în backstage. Am trecut de gardeni, am fost întoarse din drum, am fugit după maşini şi în final avem un fel de poză. Dar nu-i asta important.
          Ce contează e că ştiu sigur, că din marea aia de oameni, cel puţin patru au trăit şi savurat fiecare melodie. Contează că devine uşor să nu-ţi pese de ce zic oamenii; că asculţi trupe pe care ei nu le înţeleg. Contează că pricepi versurile şi iubeşti, plângi şi zâmbeşti pe ele. Şi te mai şi zbengui. Până îţi distrugi picioarele şi spatele şi tot ce-o mai fi pe acolo. Nici asta nu contează.
          Cronica aceasta e despre ce poţi simţi pe muzică dacă ştii cum s-o guşti. E despre cum chiar şi un discurs cu iz politic poate deveni simpatic de tot. Despre cum un drum de două ore merită, o zi pierdută prin parcuri şi mall-uri merită, despre cum alte două ore de lălăieli ''dă club'' merită, despre cum, pentru mine, Vama merită.
          Acel unic şi singular moment în care de pe scenă, cineva urlă la tine ’’aşa bă, mânca-v-aş gura!’’.

         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu