duminică, 1 februarie 2015

FOTOGRAFI(I) DE CITIT

         Pun pariu că v-a fost dor de mine!
Mi-a fost și mie dor.
De altfel, dorului i se datoreaza această scriere. Dorului și paginii omonime care mă inspiră zi de zi.
         Lumea se tot întreabă dacă scriu despre fiecare om în parte. Ei bine, trebuie să recunosc că oamenii mi-s cele mai la îndemână muze. Iar uneori, rar de tot, se încumetă câte unul să mă întrebe ”Da despre mine când scrii?”. Acum.
         Am avut fotografi în viața mea încă de când am fost mică. Defapt, cred că dacă e să mă iau după iubirile mamei am avut încă de când eram doar o steluță, sau ce oi fi fost înainte.
         În fine, mi-au fost aproape constant. De la bucuria alor mei de a imortaliza fiecare ridicare de picioruș, până la zâmbitul fals pentru fotografia de album de final de a XII-a. Am și moștenit o afinitate pentru dânșii prin tata. Cred. Altfel nu vreau să-mi explic numeroasele prezențe din viața mea.
         Totuși, în ultima vreme, am găsit o modalitate de a-i alunga. Am pus degetul pe obiectiv și am decis că ajunge. Că nu mai vreau să-mi fie imortalizate reușitele, că nu îmi trebuie poze noi și că albumele pot să se oprească la 97.
         Dar privind înapoi, știu că peisajele pe care mi le-au oferit ăștia talentații, sunt diferite de restul. Sunt mai luminoase, au un ceva special. Am văzut un apus de soare fabulos pe ceva mal de apă aproape de Carei, am privit razele de soare cum își fac loc printre frunzele ajunse la apogeul ființei lor, toată vara trecută. Am privit stelele de pe piatra rece din spatele blocului și am simțit simțiri care nu pot fi descrise decât în imagini.         
         Apoi am făcut mișto, am zis că nu aparatul te face fotograf, am râs tare pe tema asta și mi-am luat o palmă după cap când am început să exagerez.
         Și am uitat de ce mi-a plăcut compania lor. Și am uitat că nu numai arta mea știe să strige. Am uitat că și alții vor muze. Am fost hedonista de care ziceam câteva pagini mai sus și m-am dus pe filmul meu până la final. Iar când m-am trezit cu realitatea înțepătoare ca ghid am înțeles că nu e decizia mea când să iau degetul de pe obiectiv.       În fine, am știut pe la final că am iubit iar, în același mod dubios și neînțeles. Că mi-am găsit un fel de chestie pentru care nu există denumire și nici status al relației pe Facebook și i-am dat cu piciorul. Și am lovit-o tare până am decis că doare destul.

         Adevărul e că obiectivele pleacă și dacă degetul tău crede că încă le decide soarta. Găsesc alte peisaje, alte stele și alte parcuri în care să demonstreze că nu e vorba deloc despre aparat. Ține doar de nopțile nedormite, de melodiile pe care le fredonezi vrând-nevrând, de numele la care te holbezi fără a putea trimite un mesaj, de felul în care numai cei ce fac artă știu să se iubească. Acum...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu